Vi kender hybridbilen, men hvad med hybridbureauet?

Hybridbureauet tegner fremtiden med stærk kreativ, strategisk og taktisk forståelse – både analogt og digitalt, proces, salgs- og kommunikationsmæssigt, og ikke mindst ved at samle alle kompetencer under ét tag, med tværgående processer der optimerer holdet efter opgavetype og udfordring.

Farvel siloer, velkommen rettidig omhu, med kundens bedste i fokus. Det giver en langt mere effektiv og fleksibel proces.

Cool Gray som hybridbureau har derfor taget et internt opgør med markedstankegangen, hvor flere partnerbureauer kæmper om at gøre deres kompetenceområde til den primære del af kagen. For bureau-spredningen er vejen til en ægte lose/lose situation. Kunderne får ikke det optimale ud af deres målsætning, tanker og budget, og bureauerne mister tillid og omsætning.

Derfor er jeg tilhænger af hybridbureauet med fokus på at placere opgaven hos de medarbejdere, der vil skabe de bedste resultater for kunden.

Fra både bureauets og kundens perspektiv er det positivt, at hybridbureauerne i højere grad har evnen og viljen til at tænke kanal- og kompetence-uafhængigt. Det giver mere reel rådgivning, for ikke alle udfordringer kalder på en 100 pct. løsning – online eller offline.

I lighed med mange detail- og digitalkoncepter, hvor kunderne kommer mere og mere i fokus, kræver det derfor, at vi tager et kig på, hvad kunderne reelt har behov for og tilbyder de bedste løsninger – også i forhold til bureautyper.