share
5 gode grunde til at annoncere med

Google Shopping Guide

Google Shopping er en af de bedste former for annoncering, hvis du har en webshop. Annoncerne konverterer højt, har en høj klikrate, og er relativt nemme at vedligeholde. Google Shopping annoncerne ses enten i toppen eller i højre side med billeder af produkterne. Vi har i vores Google Shopping guide kan du læse mere om, hvorfor du skal gøre brug af denne funktion.

5 GODE GRUNDE TIL AT ANNONCERE MED GOOGLE SHOPPING

Google Shopping guide

1. Højere klikrate og flere konverteringer

Vi ser typisk at Google Shopping annoncer har en højere klikrate end traditionelle tekstannoncer, og det giver faktisk ret god mening. Google Shopping annoncerne indeholder både et billede, produktnavn og en pris, mens tekstannoncerne blot indeholder en overskrift og en beskrivelse. Det gør både, at der er flere der klikker på dem, men også at de besøgende du betaler for, er mere relevante, og dermed også mere tilbøjelige til at købe dit produkt.

2. Bedre synlighed på mobil

På nogle søgeord vises der kun meget få tekstannoncer i søgeresultaterne på Google. I mange tilfælde har Google Shopping helt overtaget toppen, så der slet ikke er nogle tekstannoncer, udover i bunden. Derudover kan der vises mange Google Shopping annoncer pga. swipe-funktionen, så i stedet for at der kun vises et par annoncer i toppen og i bunden, kan der vises 30-50 annoncer bare i toppen, hvor man kan swipe for at se dem.

3. Nemmere vedligeholdelse og hurtigere opsætning

Hvis man har en webshop med mange produkter, kan det være utrolig tidskrævende at opsætte og vedligeholde sine AdWords-annoncer. Det er langt nemmere med Google Shopping, fordi man opretter et feed, som Google kan hente oplysninger fra løbende. Det vil sige at processen er automatiseret, og at ændringer i f.eks. navn, pris/tilbud, beskrivelser m.m. sker helt automatisk.

4. Opnå et bredere reach

Med Google Shopping annoncer kan man opnå et brede reach, fordi dine produkter kan optræde flere gange på en enkelt søgning, og som før omtalt, fordi der simpelthen er flere annoncepladser både på computer, mobil og tablet. Google finder selv ud af at matche dine produkter med søgninger, ud fra de informationer der bliver sendt til dem via produktfeedet.

5. Bedre konverteringsrate

Hvis potentielle kunder klikker på din annonce, efter at have set en pris og et billede af det, er der større sandsynlighed for at de er interesserede i at købe det, end hvis de bare har sat en overskrift og en beskrivelse. Google Shopping er et utrolig godt butiksvindue, og kvaliteten af de besøgende du får er generelt højere end ved tekstannoncer.

Google Shopping

Blogforfatter

Skal vi hjælpe dig med Google Shopping ?

Thomas Kuperman
Head of digital - Produktion

hastighedsoptimering wordpress
Blogindlæg

Hastighedsoptimering af WordPress - 3 simple tips

Læs blogindlæg

Vi bruger cookies til markedsføring, personalisering og profilering. Når du er tilmeldt vores nyhedsbrev eller er kunde hos os, indsamler vi også persondata om dig. Ved at benytte hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere