share

TV-spot & katalog

Seniorland

Cool Gray har udviklet TV-spot og katalog med fokus på frihed.

Seniorland

Seniorland sælger hjælpemidler til private, bl.a. el-scootere, og er en del af danske Zealand Care, en af Danmarks førende serviceudbydere af hjælpemidler og sundheds- og velfærdsteknologi til det offentlige.

  • TV-spot

Friheden til at komme ud

Når man bliver ældre nedsættes kroppens funktionalitet og man er ikke længere så mobil. El-scooteren bliver et synligt tegn på, at man har brug for hjælp og er derfor omgærdet at et vist tabu – et tabu vi ville gøre op med.

For giver el-scooteren ikke frihed og friheden til at komme ud? Nøjagtig som alt andet med hjul? Er det ikke med hjulet at alle oplevelserne og lysten til at gå på opdagelse kommer. Nysgerrigheden til at komme op, hen, over – og simpelthen bare UD! Ud og mærke følelsen af ikke at være bundet af tid og sted. Der, hvor intet holder på os. Og hvor vi kan gøre hvad vi vil!

Det var den indsigt vi byggede vores fortælling op om, ikke i et livskronologisk forløb, men i en mosaik af stemningsbilleder af frihed. En fortælling, der således blev større end blot glade seniorer på el-scootere.

Afmeldingen blev taktisk med fokus på gratis fremvisning hjemme.

  • Strategiske samarbejdspartnere

Filmen blev til i samarbejde med vores strategiske samarbejdspartner, produktionsselskabet Frame by Frame. Martin Fjordlund, marketing- og kommunikationsansvarlig på Seniorland, stod for at finde og booke statister, vidunderlige Nis Bank-Mikkelsen tog fri fra Rytteriet og lagde sin sprøde røst til fortællingen. Og Mats fra Sonify komponerede musikken.

Filmen kørte på alle otte regionale TV-stationer med premiere i april 2017.

seniorland tv spot

"Det er fedt at være med til at sælge et produkt,
som virkelig gør en forskel i menneskers liv."

“Seniorland er et relativt ukendt brand for de fleste, da vi primært henvender os til mennesker, der har et særlig behov for et hjælpemiddel. Derfor har det været vigtigt for os at få positioneret os i hele landet og få øget vores kendskabsgrad. Det var årsagen til, at vi i foråret 2017 besluttede os for at gå på landsdækkende tv bakket op af en stærk synlighed på de sociale medier. Responsen indtil videre har været rigtig fin og med knap 60.000 visninger af filmen indtil videre på diverse sociale medier, er vi godt på vej med at udbrede vores brand. I forbindelse med lanceringen af vores nye reklamefilm, har vi lavet en konkurrence, hvor deltagerne kunne vinde en rejse el-scooter. Her har vi ligeledes haft rigtig mange deltagere, hvilket vi naturligvis er enormt glade for. De mange kommentarer til konkurrencen har ligeledes vist os, hvor meget en el-scooter betyder for folks livskvalitet. Det er fedt at være med til at sælge et produkt, som virkelig gør en forskel i menneskers liv.

April/maj er den periode hvor vores sæson rigtig begynder og det har vi i den grad kunne mærke. Som ekstra krymmel på vores TV kampagne, er vi udkommet med en helt nyt el-scooterkatalog og her har interessen været ganske overvældende. I løbet af den første uge 20-doblede vi bestillingerne af vores gratis katalog i forhold til normale uger. Vi ved, at det at købe en el-scooter for langt de fleste er en overvældende beslutning, som kan være svær at forholde sig til. Derfor har vi med en anderledes tv-reklame, stor indsats på de sociale medier og et lækkert katalog forsøgt at imødekomme denne barriere, som man naturligt møder, når man sælger produkter, som vi gør. Indtil videre er vi kommet fornuftigt fra land, nu kan vi blot håbe på endnu bedre vejr de kommende måneder, så lysten til at komme ud i vejret og rundt i landet bliver endnu større.”

Martin Fjordlund Marketing- & kommunikationsansvarlig, Seniorland

brochure seniorland

Katalog i elegant og overskueligt udtryk

Seniorland ønskede et katalog med et udtryk, som ligger over konkurrenternes og matcher produkternes kvalitet med fokus på den landsdækkende service ’gratis fremvisning hjemme’ og tilbud om finansiering på alle el-scootere.

Grafisk har vi arbejdet mod et elegant, imødekommende og overskueligt udtryk, der matcher Seniorlands modne målgruppe.

Vi bruger cookies til markedsføring, personalisering og profilering. Når du er tilmeldt vores nyhedsbrev eller er kunde hos os, indsamler vi også persondata om dig. Ved at benytte hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere