share

Digital Strategi & Website

Restaurant Address

Restaurant Address bad os om at levere et splinternyt website. Derudover indeholdt opgaven også, at vi implementerede en ny digital strategi med søgemaskineoptimering, synlighed på Google Maps og AdWords annoncering.

Udfordringen

Med 180° udsigt over vandet fejler beliggenheden intet, men Tuborg Havn er ikke en naturlig destination for spisende, og Address havde svært ved at fylde restauranten. Det eksisterende website var ikke mobiloptimeret og havde ingen fastlagte online KPI’er. Der var ingen tydelige call to actions som online bordbestilling, kontakt eller lokalitet. Derfor hjalp vi Address med en brandingproces og efterfølgende digital strategi og online tilstedeværelse. Det blev gjort gennem onlinekanaler med relevante budskaber, når potentielle gæster ledte efter restaurant ved vandet, gourmetoplevelse eller et spisested til frokost.

Øget trafik og flere bookinger

Vi hjalp med at definere onlinemål, skabe og eksekvere en digital strategi og udviklede et SEO og mobiloptimeret website. Alt dette sikrer nu, at restauranten får langt de fleste bookinger online. Med strategien rådgav vi Address i, hvordan sociale medier kan drive trafik til deres website, og hvordan den trafik bliver konverteret til gæster i restauranten.

”Vi besluttede sammen med Cool Gray at lægge ud med organisk optimering som strategisk fundament til vores website og Google AdWords, fordi det er baseret på efterspørgslen her og nu”, fortæller Kim Hansen, ejer af Address.

”Med en ny hjemmeside ønskede vi at skabe en platform, som vi kan kontrollere og hvor vi kan fortælle vores egen historie, som den fortjener at blive fortalt. Med et webdesign af smukke billeder og indhold, der viser, hvem vi er. Det er også her, vi kan ændre menuen eller fremhæve arrangementer og koncerter. Og så ønskede vi at skabe en mulighed for at kunne bestille bord på den mest brugervenlige måde, og bordbestilling og telefonnummer fremgår derfor tydeligt på alle sider. Efter lanceringen af det nye website kunne vi med det samme se, at antallet af online­bookinger steg betydeligt”.

Kunden får 6,8 kr. i indtjening
pr. 1 krone brugt på AdWords!

+ en konverteringsrate på 30% på deres website.

  • SEO (søgemaskineoptimering)

Resultater i tal

En høj organisk plads på Google, en opdateret Google Maps placering og brugeranbefalinger er vigtige parametrer for lokale og mellemstore virksomheder. Trafikken fra organisk SEO er gratis, og det hjælper potentielle gæster med at finde restauranten i forhold til deres geografiske placering. Det er en god langsigtet investering med en høj ROI.

TALLENE
Synlighed på Google steg fra: 2% til 18%
Konvertering fra organisk søgning: 53%
Trafik fra mobilenheder: 35%
Konvertering fra mobilenheder: 23% ROAS (Return on Ad Spend) ­ 6,8
AdWords konvertering: 30%

Hver måned analyserer og afrapporterer vi på performance og behov. Vi sparrer med restauranten om nye tiltag og koordinerer behovet for digital markedsføring og fokus den kommende måned. Sammen sikrer vi, at Address udvikler og fornyer sig løbende, og at vi bliver bedre til at styrke ROI’en på de mål, vi har sat i fællesskab.

  • SEM (søgemaskinemarkedsføring)

Resultater i tal

Cool Gray opsatte Google Adwords annoncer, hvor ROAS (Return on Ad Spend) nåede op på 6,8, hvilket betyder at kunden få 6,8 kr. pr. 1 krone brugt på AdWords. Hele 30% blev AdWords konverteringsraten. Og det betyder at 3 brugere ud af 10 opfylder enten booker bord, klikker på find adresse, eller foretager et opkald direkte fra annonce osv.

Vi følger op, analyserer og forbedrer

Hver måned står Cool Gray for at analysere og afrapportere på performance og behov. Vi sparrer med restauranten omkring nye tiltag og koordinerer behovet for digital markedsføring og fokus den kommende måned. Således sikrer vi, at Address løbende udvikler sin kommunikation og fornyr sig – og at vi bliver bedre til at forbedre ROI’en på de mål vi har sat i fællesskab.

Ønsker du hjælp til en digital strategi, så kan du læse mere her.

Vi besluttede sammen med Cool Gray, at lægge ud med organisk optimering som strategisk fundament til vores hjemmeside og Google Adwords fordi det er baseret på efterspørgslen her og nu..

Vi bruger cookies til markedsføring, personalisering og profilering. Når du er tilmeldt vores nyhedsbrev eller er kunde hos os, indsamler vi også persondata om dig. Ved at benytte hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere