share

Produktion & Tryk

Nespresso

Se hvordan vi sammen med Nespresso har skabt en premium retailoplevelse i detailkæderne.

produktion af messestand

Opgaven

Nespresso er rigtig dygtige til at skabe en premium retailoplevelse i deres egne butikker. Det kan være en udfordring at genskabe denne oplevelse i et andet miljø, eksempelvis hos trade partnere. Briefen til Cool Gray var derfor at løfte kvalitetsoplevelsen hos disse. Key visual for Nespressos kampagner bliver udviklet internationalt, så denne var givet på forhånd. Muligheden lå derfor i at arbejde med display af kampagnematerialerne og udvikle løsninger, der tager sig flot ud hos kæderne. Målsætningen var at skabe opmærksomhed omkring brandet og sikre konsekvens i oplevelsen af Nespresso som et premium brand på tværs af kanaler.

 

Udfordringen

Hvordan skaber vi opmærksomhed om Nespresso hos kæderne og leverer en konsekvent premium oplevelse af Nespresso?
 

Løsningen

Første prioritering var at skære ned på antallet af kampagneelementer i kædernes butikker ud fra devisen; lidt, men godt. Dernæst besluttede vi at få opskaleret de elementer, vi prioriterede at anvende for at skabe maksimal synlighed. Løsningen blev genanvendelige displays, hvor materialevalget bidrog til at løfte kvalitetsoplevelsen. Samtidig blev der udviklet displayløsninger, hvor vi arbejdede med flere lag for at fremme oplevelsen af et mere eksklusivt display.

nespresse butik pos

Nespresso har også brugt butikkens vinduer til at skabe fokus om kampagnen. Her ses uden for FOG i Lyngby, at kampagnens elementer går igen på vinduet.

BY
COOL
GRAY

Vi bruger cookies til markedsføring, personalisering og profilering. Når du er tilmeldt vores nyhedsbrev eller er kunde hos os, indsamler vi også persondata om dig. Ved at benytte hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere