share

Website / digital marketing

Lind & Risør

Cool Gray viser sin styrke i digital markedsføring, webdesign & webudvikling i samarbejdet med arkitekt- og byggefirmaet Lind & Risør. Et samarbejde, der bl.a. har skabt rekordhøj stigning i antallet af konverteringer og trafik fra de sociale medier.

UDFORDRINGEN

Lind & Risør manglede en klar digital strategi og et ’why’ i forhold til deres digitale tilstedeværelse.

Cool Gray definerede udfordringen til:

  • Manglende strategi
  • Webdesign var ikke responsivt
  • Svært at finde rundt på hjemmeside
  • Manglende CTA (call-to-actions)
  • Intet fokus på KPI’er
  • Ikke SEO optimeret hjemmeside, lav synlighed
  • Lav ROAS fra Google Adwords
  • Ingen social media-annoncering

TYDELIGE RESULTATER

+ 54% mere trafik end i 2016

+ 37% mere organisk trafik

+ 103% mere betalt trafik

+ 96% flere konverteringer (45% vs. 23%)

+ 85% flere katalogbestillinger (januar vs. december)

+ 45% kataloger er bestilt via betalt søgning

+ 226% mere trafik fra sociale medier

"Dejligt at se det betaler sig at investere i online kampagner"

Henrik Lippert, Lind & Risør

INDSATSOMRÅDER

Da Cool Gray havde kortlagt udfordringen, definerede vi indsatsområderne:

  • Digital strategi
  • Klare KPI’er og mål
  • Ny hjemmeside med fuldt responsivt design
  • Teknisk og on-page SEO
  • Content management
  • Nye SEO-venlige landing pages
  • Ny AdWords søgeannoncering (tekstannoncer)
  • Google displayannoncering
  • Remarketing kampagner
  • Social media-annoncering: Facebook, Instagram, Linkedin
  • Skabelon til nyhedsbrev (Mailchimp)
/

FACEBOOK ANNONCERING UDEN BEGRÆNSNING

Vi havde en udfordring med Lind & Risørs indhold til annoncerne på de sociale medier. Det omfattende billedgalleri af smukke huse passede nemlig ikke i alle formater.

/

Facebook annoncer

Der var desværre intet format på Facebook, der kunne præsentere Lind & Risørs huse som de fortjente at blive vist – i deres fulde længde. Billederne blev beskåret uanset hvordan vi vendte og drejede dem. Vi løste problemet ved at anvende en billedkarrusel med billeder i flere dele, som dermed viste husene i deres fulde længde.
På videoen her kan du se hvordan vi løste opgaven.

/

FACEBOOK KARRUSSEL

Der var desværre intet format på Facebook, der kunne præsentere Lind & Risørs huse som de fortjente at blive vist – i deres fulde længde. Billederne blev beskåret uanset hvordan vi vendte og drejede dem. Vi løste problemet ved at anvende en billedkarrusel med billeder i flere dele, som dermed viste husene i deres fulde længde.
På videoen her kan du se hvordan vi løste opgaven.

/

FACEBOOK PAGE LIKES

Vi lancerede kampagner for at tiltrække flere leads til Facebook-siden, hvor brugere blev eksponeret for indholdet uden aktivt selv at have efterspurgt det.

/

GOOGLE ADWORDS – SØGEORDSANNONCERING

Vi hjælper løbende Lind & Risør med at oprette og optimere annoncer vist på Google Søgning. Ligesom vi rådgiver om søgeordsstrategier og budgetplanlægning.

/
 

OPLEV WEBSITET LIVE HER

Du behøver ikke forlade os for at få det fulde indtryk af Lind & Risør nye hjemmeside. Oplev siden og de mange brugervenlige og inspirerende features ved scrolle ned.

 
 

 

Se case
 

Vi bruger cookies til markedsføring, personalisering og profilering. Når du er tilmeldt vores nyhedsbrev eller er kunde hos os, indsamler vi også persondata om dig. Ved at benytte hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere