- Udfordringen
Gerresheimer ønskede at gøre deres besøgsområder i virksomheden langt mere levende. Det skulle være oplevelsesrum, der både kunne fortælle virksomhedens historie, også Gerresheimers fokus på innovation og kvalitet, og give plads til display af Gerresheimers mange produkter, så de besøgende fik lyst til at interagere med dem.
Virksomhedens glassal bruges kun begrænset på grund af særlige temperaturudfordringer sommer og vinter. Derfor var det vigtigt, at elementerne kunne tåle dette og derudover være mobile. Og frem for alt skulle kvaliteten være på niveau med Gerresheimers normale høje standard.


- Processen -
Fra idéoplæg og 3D design til produktion og montage
Cool Gray udarbejdede idéoplæg med inspiration til, hvordan udfordringen kunne løses. Og i tæt samarbejde med Gerresheimer blev designretning, elementbehov og behovsspecifikationer arbejdet på plads.
2D tegninger blev til 3D modeller på møbelproduktionerne, og sat i produktion sideløbende med klæb, pleksirammer og LED skærme.

- Et unikt resultat der sætter dialogen i gang
Gerresheimers fortællinger er gjort levende med bl.a. en skulpturel interaktiv væg med skærm og mulighed for at se og røre produkterne, rumdelere og foldevægge med grafisk klæb der bryder rummene og som samtidig skaber noget mere hygge.