share

100.000 M² OVERSKUD

CITY 2

Cool Grays nye kommunikationsplatform for centerikonet City2 tager afsæt i centrets rummelighed, mix af butikker, biograf og de mange spisesteder og events, som gør centret værd at besøge, ikke bare for de loyale lokale, men også for dem, der kommer lidt længerevejs fra.

Opgaven har involveret alt fra planner og kontakt over kreativ, digital og filmproduktion til flere led i produktionen – og har budt på en meget udbytterig sparring på tværs. City2 er således et glimrende eksempel på, hvordan Cool Gray kan levere som hybridbureau.

"Find ind til kernen af City2 og omdan denne viden til et stærkt kreativt koncept, der trækker kunder til" - lød det fra kunden

Strategi

Vi tog udgangspunkt i Wilkes benchmark-analyse for DEAS på kundeloyalitet, kendskab og konkurrencelandskab, og opdelte typer og profil af kunder og ikke-kunder.

Formålet med analysen var naturligvis at finde ind til City2’s position i markedet og dét øjebliksbillede, som var afgørende for det videre strategiske forløb og dernæst det kreative arbejde. Af vores positionsanalyse fremgik, at City2 har hvad centerkunderne efterspørger. De formår at forny sig – og har et stort potentiale i at udvide sin position.

Men der er behov for at investere i en større fortælling. Det kræver en klar retning, investering og en stram styring for virkelig at skabe præference. Og så handler det i høj grad om at skabe fans!

Så vi skal på en rejse, der bl.a. ændrer den nuværende status som convenience center til destinationscenter med besøgende fra hele oplandet. Og som skal gøre op med det lidt kedelige image og i stedet rumme masser af inspiration og liv

Brand system sætter retning for kommunikation

Med udgangspunkt i indsigterne fra analyserne, udviklede Cool Gray med vores brand system en rettesnor for brandet ud i fremtiden. Et ’hvad skal vi være for hvem, hvordan og hvorfor’ med afsæt i DNA, brandets fundament, pejlemærker, der sætter retning for handlingen, personlighed, som viser, hvordan vi optræder i kommunikationen, et løfte til markedet og en brand character, der sætter retning for al kommunikation. Cool Gray satte ord på og udviklede ud fra dette brand system et brand manifest

En del af livet
At City2 er et centerikon kan vi ikke løbe fra. Og hvorfor i alverden skulle vi dog også det?! City2 skal genfinde stoltheden og bringe fortiden ind i nutiden og nutiden ind i fremtiden og blive et center for alle – ikke mindst familierne. Et center, som gavmildt, inspirerende og inviterende giver plads til overskud til hverdag og weekend. Og bliver en naturlig, uundværlig og uimodståelig del af livet.

Afsæt i det ikoniske logo

Designafsæt
Det røde, nærmest selvlysende City2 logo på centrets tag har lige så ikonisk karakter som Irma-hønen ved Søerne og DR i den gamle TV-by. Og dets stolthed blev afsæt for designet og en ny primær farveplatte.

Koncept
Det var ikke kun farven i logoet, der gav os gode ideer, det gjorde navnet også. Eller måske snarere dét, navnet rummer, nemlig byen. Vi ønskede at skabe en by med plads til overskud. En by, der skabes af dig og mig.

Vores by #plads til overskud

City2 er en by. Ikke en by vi kender. Men en by vi skaber. Sammen med vores kunder. Unge, gamle, børn og familier. For selvfølgelig skal byens borgere være med til at bestemme byudviklingen. Og være med til at gøre byen til en destination.

I vores by møder du street art, seværdigheder, kulturelle tilbud, biograf, koncerter, street kitchen, parker, legepladser, bænke, street style og city maps. Og her er altid noget på plakaten. Masser af koncerter, events og underholdning. Vores by inspirerer. Her er noget til hele din familie. Det er her man oser, spiser, hygger, shopper, hopper på et godt tilbud og får lige præcis dét, man mangler. Her man lader op, suger til sig og får energi.

City2 tilbyder dig rammerne til at være den bedste udgave af dig selv. Den du er, når hverdagens lavpraktik kan klares i et snuptag og vejen er banet for kvalitetstid og ægte nærvær med familien eller veninderne. Her er masser af plads og nem mad. Selv opvasken har vi klaret. City2 gør hverdagen nemmere og weekenden sjovere. I vores by er her plads til overskud.

Look & Feel

Tonalitet

Vi har stræbt efter en tonalitet, der rummer glimtet i øjet i en bærende rubrik baseret på en indsigt og en præcisering af fakta i en lille underrubrik. Desuden har vi gjort al kommunikation i centret mere indbydende og mindre forbudsdomineret, f.eks. omkring brug af legeplads. Og byder naturligvis hjerteligt velkommen ved alle indgange.

 

Nyt look

Med til at give Vores by et dynamisk, vibrerende liv er vores valg af farver og fotos, der består af en række by-ikoner, f.eks. brosten, grafitti og neonlys.

Designet er agilt og smidigt, og lige så dynamisk og levende som byen selv.

Vi bruger cookies til markedsføring, personalisering og profilering. Når du er tilmeldt vores nyhedsbrev eller er kunde hos os, indsamler vi også persondata om dig. Ved at benytte hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere