VP Global Marketing Bang & Olufsen: TV og indstik har løftet brandet
I en artikel i Markedsføring ser afgående VP Global Marketing tilbage på sin tid hos Bang & Olufsen – og er tilfreds med at efterlade et brand i topform:
Hvad har I gjort for at styrke brandet herhjemme?
– Det er egentligt meget enkelt. Vi har trykket på speederen helt i toppen af marketing-tragten, forklarer Jens Jermiin, VP Global Marketing hos Bang & Olufsen.
Det har bl.a. resulteret i tv-reklamer og digitale marketingindsatser hen over efteråret. Dertil kommer, at B&O er gået fra en ”to-brand” til en ”et-brand”-strategi, hvilket har givet positive synergieffekter på marketingområdet.
– Alt er nu samlet under Bang & Olufsen-mærket, og det har kunnet gøre vores indsats langt mere fokuseret, siger Jens Jermiin.
Skal han udpege enkelte kampagneelementer, der har fungeret rigtigt godt i de den seneste tid, så peger han på B&O’s Multiroom-kampagne – signeret af bureauet Cool Gray – der kørte i efteråret.
– Den omfattede bl.a. tv-reklamer og et stort digitalt push. Den drev masser af potentielle kunder til Åbent Hus-arrangementer ude hos forhandlerne, siger Jens Jermiin.
Den indbefattede også et indstik i flere af landets største dagblade, heriblandt Jyllands-Posten, Politiken og Børsen.
– Her var tale om et indstik i høj kvalitet, hvor der ikke var gået på kompromis med noget som helst. Det gav en god læseoplevelse, og det trak også masser af besøgende til vores Åbent Hus-arrangementer ude hos forhandlerne, slutter Jens Jermiin.