share

Bang & Olufsen Multiroom

Koncept & idé

Cool Gray har hjulpet Bang & Olufsen med at skabe kendskab til Bang & Olufsen Multiroom, en serie trådløse højttalere, som kan forbinde al lyd i hjemmet.

Bang & Olufsen ønskede at skabe øget kendskab til Bang & Olufsen Multiroom. For hvad er Multiroom egentlig? Ud over en generisk betegnelse for trådløse højttalere?

Kampagnens omdrejningspunkt er derfor et enkelt budskab og, trods sin taktiske karakter, en visuel identitet, der binder ind i Bang & Olufsens øvrige univers.

Bang & Olufsens Multiroom kampagnen består af TVC på TV og i biografen i Danmark og Norden, og bakkes op af et indstik, digitale bannere og annoncer i aviser og livsstilsmagasiner.

VP Global Marketing Bang & Olufsen: TV og indstik har løftet brandet

I en artikel i Markedsføring ser afgående VP Global Marketing tilbage på sin tid hos Bang & Olufsen – og er tilfreds med at efterlade et brand i topform:

Hvad har I gjort for at styrke brandet herhjemme?

– Det er egentligt meget enkelt. Vi har trykket på speederen helt i toppen af marketing-tragten, forklarer Jens Jermiin, VP Global Marketing hos Bang & Olufsen.

Det har bl.a. resulteret i tv-reklamer og digitale marketingindsatser hen over efteråret. Dertil kommer, at B&O er gået fra en ”to-brand” til en ”et-brand”-strategi, hvilket har givet positive synergieffekter på marketingområdet.

– Alt er nu samlet under Bang & Olufsen-mærket, og det har kunnet gøre vores indsats langt mere fokuseret, siger Jens Jermiin.

Skal han udpege enkelte kampagneelementer, der har fungeret rigtigt godt i de den seneste tid, så peger han på B&O’s Multiroom-kampagne – signeret af bureauet Cool Gray – der kørte i efteråret.

– Den omfattede bl.a. tv-reklamer og et stort digitalt push. Den drev masser af potentielle kunder til Åbent Hus-arrangementer ude hos forhandlerne, siger Jens Jermiin.

Den indbefattede også et indstik i flere af landets største dagblade, heriblandt Jyllands-Posten, Politiken og Børsen.

– Her var tale om et indstik i høj kvalitet, hvor der ikke var gået på kompromis med noget som helst. Det gav en god læseoplevelse, og det trak også masser af besøgende til vores Åbent Hus-arrangementer ude hos forhandlerne, slutter Jens Jermiin.

Vores TVC er produceret af Stonefire Production og instrueret af Simon Ladefoged. Se filmen her.

Bang & Olufsen og Cool Gray

Bang & Olufsen har i mange år været en produktionskunde hos Cool Gray og vi har bl.a. trykt en række magasiner og produktkataloger for dem. Med Bang & Olufsens Multiroom-kampagnen kan vi nu også byde Bang & Olufsen velkommen i bureauet.

Vi bruger cookies til markedsføring, personalisering og profilering. Når du er tilmeldt vores nyhedsbrev eller er kunde hos os, indsamler vi også persondata om dig. Ved at benytte hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere