share

kampagne for børn

ADHD-FORENINGEN

Cool Gray har skabt en visuel identitet og funktion i landsdækkende kampagne. Og har desuden hjulpet med kampagnens flow-struktur.

vild og stille adhd

Vild og stille

ADHD-foreningen har siden 2010 stået bag flere populære, landsdækkende kampagner under navnet ’Vild og stille’ om inklusion i folkeskolen. Mange børn med ADHD har det svært i skolen og har en forhøjet risiko for at opleve konflikter med både kammerater og lærere. Og kampagnerne har givet gode værktøjer til at lære at give plads til alle.

Inspirerende katalog

Med ’Vild og stille 5 – klasser, der passer på hinanden’ var Cool Grays opgave at skabe en visuel identitet og funktion for et aktivitetskatalog, spille- og slogankort og en poster til børn og deres forældre i 3.-5. klasse.

”’Vild og stille 5 – klasser, der passer på hinanden’ er blevet taget rigtig godt imod og vi har haft mange henvendelser fra skoler, som ønsker at få tilsendt flere sæt.”

Tina Vaarning –
Strategi & Forankring, ADHD-foreningen

brochure adhd
adhd case vild og stille

Hvem, hvad og hvordan?

ADHD-foreningen havde en udfordring med hvem, der fik hvad og hvordan. Og derfor hjalp Cool Gray også med flowets arkitektur. Vi fik gjort det komplicerede simpelt, men interessant ved at få elementerne til at hænge sammen.

Målgruppen er meget forventningsfuld og de platforme de bruger er avancerede. Det kræver tilstedeværelse med relevans og noget, der lægger op til nysgerrighed. Er det hele for 1:1 eller er figurerne ikke likeable, gider børnene ikke involvere sig.

Vores mål var at lave et spil eller en aktivitet, der ligner noget man kan købe i Arnold Busck. Og vi fandt et sjovt konceptuelt univers i en streg med kant, der rummede sjove karakterer og situationer.

Undervisningsværktøjet her er blot stage 1. Det har potentiale til at fortsætte som tegneserie og være til stede på de digitale platforme som børnene bruger.

vi passer på hinanden

Resultat?
Over al forventning

Modtagelsen er gået over al forventning, som i forvejen ligger højt for ADHD- foreningens ’Vild og stille’-kampagner med respondenter på mellem 24-36%.

”Det er lækkert materiale. Og når de får det i hånden giver de sig tid til at kigge nærmere på kampagnen. Flere tror oven i købet det er noget, de skal købe.”

Tina Vaarning –
Strategi & Forankring, ADHD-foreningen

BY
COOL
GRAY
 
 

 

Se case
 

Vi bruger cookies til markedsføring, personalisering og profilering. Når du er tilmeldt vores nyhedsbrev eller er kunde hos os, indsamler vi også persondata om dig. Ved at benytte hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies. Læs mere